Întrebări frecvente

1. Am nevoie de programare?

In centrele OK MEDICAL nu este nevoie de programare. Pacientul trebuie sa mearga direct la centru, doar cu buletinul, pasaportul, permisul de conducere, iar pentru minorii sub 14 ani trebuie prezentat certificatul de nastere. La centru ii sunt inregistrate datele cu caracter personal, date confidentiale pentru care acesta semneaza ca le cedeaza companiei pentru inregistrarea in baza de date.

2. Ce preturi au testele?

RT-PCR = 230 Lei
RT-PCR NON-INVAZIV = 450 Lei
ANALIZE IgG ANTICORPI NEUTRALIZANŢI ANTI-PROTEINA SPIKE(S) = 99 Lei
TEST RAPID ANTIGEN = 72 lei
TEST RAPID ANTIGEN GREEN PASS COVID-19 = 99 Lei
PACHET 1 (analize la pozitivarea testului RT-PCR) = 847 lei
PACHET 2 (2-4 saptamani de la negativizarea testului RT-PCR) = 804 lei

TARIF DEPLASARE LA DOMICILIU = 150 Lei

3. În cât timp primesc rezultatul și unde?

Rezultatele se emit în maxim 48 ore din momentul prelevării probei. 48 ore reprezintă o marjă de eroare pentru compania OK Medical. În 99% din cazuri, rezultatele se emit în ziua următoare prelevarii probei, începând cu a doua parte a zilei, până în ora 00:00 (12 noaptea).
Spre exemplu: Cine se testează astăzi, primește rezultatul mâine până la ora 12 noaptea.
*Excepție - testul RT-PCR NON-INVAZIV recoltat în zilele de sâmbătă, vor primi rezultatul în decursul zilei de luni, în a doua parte a zilei.

Testul rapid ANTIGEN - reprezintă excepția de la regulă, deoarece pentru un astfel de test, rezultatul se emite în maxim 15 minute.

4. Am nevoie de rezultat in 24 de ore, se poate plati o taxa de urgenta?

Nu se poate asigura eliberarea unui rezultat in 24 de ore. Compania OK Medical asigura pacientul 100% pentru eliberarea rezultatului in 48 de ore si 99% eliberarea rezultatului in ziua precedenta prelevarii probei. 1% , diferenta de siguranta este pentru situatii exceptionale, cu care compania OK MEDICAL o ia in calcul, pentru siguranta.

5. METODA DE EMITERE A REZULTATULUI

Rezultatul se emite in format PDF (digital) pe adresa de email sau pe Whatsapp, in functie de dorinta pacientului.In cazul in care apare o eroarea la generarea emailului, rezultatul este redirectionat pe Whatsapp.
Rezulatele se pot emite inclusiv in limba engleza, DOAR pentru gama de teste RT-PCR si Test Rapid.
Pentru testul IGG/IGM PRE/POST-VACCIN, eliberarea buletinului medical in limba engleza, este indisponibil.
Rezultatul TESTULUI RAPID se elibereaza la 15 minute de la recoltare, la centrul de testare.

6. Recomandari inainte de recoltare?

Pentru Testele RT-PCR recomandăm să nu consumați alimente sau băuturi alcoolice, sucuri, cafea, etc. cu 30-60 de minute înainte de recoltare și să nu folosiți nici spray nazal cu minimum 4 ore înainte.
Pentru testul antigen cu recoltare din spută este INTERZIS consumul de: alimente și gumă de mestecat, fumatul, spălatul pe dinți sau folosirea apei de gura cel puțin 30 de minute înaintea recoltării probei.

7. Exista o varsta minima pentru recoltarea testelor?

Pentru testul RT-PCR si RT-PCR PLUS, recoltarea poate fi efectuata pentru orice pacient indiferent de varsta acestuia.Se pot face astfel de teste si pacientilor nou-nascuti.
Se evita a se preleva proba pentru nou-nascuti – 12 ani, din sputa, pentru testele RT-PCR NON INVAZIV si TEST RAPID ANTIGEN NON INVAZIV.

8. Care sunt diferentele intre testele RT-PCR, ANTINGEN si IGG/IGM?

RT-PCR – Teste RT-PCR care pun in evidenta materialul genetic al virusului SARS-CoV-2. Se preleveaza o proba nazala si una faringiana, iar in urma analizei de laborator, acesta va diagnostica dacă sunteți infectat sau nu cu SARS-CoV-2.

RT-PCR Non-Invaziv - Acest test permite depistarea virusului SARS-CoV-2 din saliva colectata din cavitatea bucala.

TEST RAPID - Prelevarea probei se efectueaza din sputa (saliva adunata la nivelul oro-faringian). Acest test permite depistarea virusului SARS CoV-2 din saliva de la nivelul cavității bucale.

Testele antigen au valoare orientativa (de screening) in confirmarea infectiei cu virusul SARS-CoV-2.Se recomanda efectuarea acestor teste de catre persoanele care prezinta simptome.

9. Care este valabilitatea unui test?

Valabilitatea unui test, fie ca vorbim de un RT-PCR , fie ca vorbim de un test rapid antigen (test de tip tampon), poate fi regasita pe pagina oficiala a site-ului MINISTERULUI DE EXTERNE. Pacientul are obligatia si sunt directionati de operatorii call center pe site-ul www.mae.ro, pentru a obtine informatii clare in legatura cu valabilitatea unui test, pentru a calatori in strainatate.
Tot pe site-ul www.mae.ro, se regasesc si informatiile in legatura cu tipul de testare acceptat in strainatate, in functie de zona in care pacientul doreste sa calatoreasca.

10. Unde aveti centre?

Puteti folosi harta interactiva (okmedical.ro) pentru a putea selecta orasul in care doriti. (Doar orasele cu punct de recoltare deschis se vor deschide intr-o pagina secundara unde veti gasi toate informatiile necesare – locatie, program, teste)

11. Doresc factura, cum procedez?

In cazul in care nu ati solicitat factura in centrul de recoltarela momentul achitarii va rugam sa trimiteti un email pe adresa centrului unde v-ati testat impreuna cu urmatoarele informatii :
Nume, prenume, numar de telefon, datele de facturare, poza bonului fiscal si locul testarii.

BUCUREȘTI:
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]

IAȘI - [email protected]
BACĂU - [email protected]
BRAȘOV - [email protected]
CLUJ-NAPOCA - [email protected]
CONSTANȚA - [email protected]
CRAIOVA - [email protected]
FOCȘANI - [email protected]
GALAȚI - [email protected]
PITEȘTI - [email protected]
PLOIEȘTI - [email protected]
SIBIU - [email protected]
TIMIȘOARA - [email protected]

In cazul testarii la domiciliu, cererea dumneavostra va fi directionata catre adresa de email a centrului din orasul din care s-a facut deplasarea ambulantei.

12. Imi vreau banii inapoi, cum fac?

Pentru situațiile în care se aprobă returnarea sumelor achitate, vă rugăm să trimiteți un email pe adresa [email protected] împreună cu informațiile:

Data achitare, nume, prenume, dovada plății, cont IBAN și motivul restituirii. După analizarea situației se va decide dacă returnarea se încadrează în unul din următoarele puncte:

1. Nu au fost efectuate serviciile medicale solicitate.

2. Nu mi-au fost efectuate serviciile medicale solicitate în termenele prevazute pe site-ul okmedical.ro.
*Excepție – Primirea rezultatului cu întarziere, din cauza furnizării unor informații greșite către operatorii care introduc datele în sistem, elimină posibilitatea de restituire a sumei achitate.