Sfaturi pentru perioada cu meniuri grele care începe în decembrie

Sfaturi pentru perioada cu meniuri grele care începe în decembrie

Vremea rece ne îmbie la somn. Dar și la mese copioase, pentru că e puțin probabil să fim la fel de atrași de verdețuri, fructe proaspete și mese ușoare atunci când organismul umblă la rezerve ca să-și regleze temperatura și s-o mențină la cote optime.

Așa că acum, se strecoară în meniurile noastre cărnurile grase, mâncărurile cu sos, asezonate cu garnituri de cartofi sau cu multă pâine. Nici dulciurile nu mai sunt consumate ocazional și fac chiar casă bună cu alcoolul, considerat de multe persoane un veritabil “dușman” al frigului.

Mai mult, decembrie este prin definiție luna festinurilor culinare, a cadourilor dulci și a petrecerilor de tot felul. O zi, două de răsfăț nu au compromise sănătatea nimănui, însă câteva săptămâni riscă să se vadă pe cântar și nu numai. Așa că nu strică să respectăm câteva reguli alimentare ca să ieșim din iarnă cât mai sănătoși.

În primul rând, trebuie să uităm de combinațiile alimentare periculoase care ne constipă și ne îngrașă. Este vorba de carne cu cartofi, cartofi cu pâine și combinații de proteine animale la aceiași masă. Apoi, să consumăm porții rezonabile din preparatele de sezon promovate peste tot, așa cum este fasolea cu ciolan. Și să nu uităm că pe lângă o lingură, două din aceste bombe culinare să punem neapărat o salată de varză proaspătă, crucifer care poate scădea riscul de cancer de colon asociat abuzurilor alimentare de proteine și grăsimi animale.

Și murăturile sunt bune alături de carne, dar au multă sare. De aceea, dacă optăm pentru acestea la prânz sau cină, trebuie să bem obligatoriu 2 litri de apă pe zi, chiar dacă iarna nu primim semne de deshidratare ca vara. Consumul de apă trebuie trecut pe lista obiceiurilor bune și dacă bem alcool.

Să nu uităm că organismul uman a supraviețuit milioanelor de ani de frig și vicisitudini datorită rezervelor de grăsime. Avem scris în gene să facem rezerve – de aceea, apetitul ne crește în acest sezon și riscăm să ieșim din iarnă mai rotofei. În plus, dacă mâncăm multe grăsimi și proteine animale, peste cantitățile optime recomandate, tubul nostru digestiv suferă. Constipația, crizele biliare, hemoroizii sunt doar câteva dintre problemele de sănătate asociate obliceiurilor alimentare greșite. Constipația se poate ameliora printr-un consum optim de fibre, crizele biliare prin medicație și regim alimentar, iar hemoroizii prin metode ultramoderne de tratament cum sunt cele recomandate de specialiștii OK Medical.

În timp însă, dietele bogate în grăsimi și proteine cresc și riscul de cancer de colon. De aceea, o evaluare medicală periodică și o ajustare a alimentației se impun pentru menținerea stării de sănătate pe termen lung.

Mai multe detalii despre boala hemoroidala, incluzand cauzele de aparitie ale hemoroizilor, simptomele bolii, diagnostic, metode de tratament si preventie puteti afla urmand aceasta legatura articol publicat pe blogul nostru, autor Dr. Madalina Calita. Detalii legate de hemoroizi pe site-ul – Wikipedia. Video despre cauza principala de aparitie a hemoroizilor pe site-ul YouTube

Leave a Reply

Discutati cu noi pe WhatsApp